.

Haai, my naam is Maree en ek woon op 'n 8.5ha kleinhoewe, my stukkie Afrika-aarde in Tarlton, Suid Afrika, saam met my wederhelf, verskeie geveerde vriende en Jacko, my Foxterrier x wat nie weet hy's 'n hond nie.

Ek het lankal geleer dat 'n mens jouself moet wees - na-apery is selfmoord en buitendien, wie is beter of meer interessant as jy self? Ek weet ook dat vir alles is daar 'n teenoorgestelde - binne/buite, bo/onder, wit/swart, negatief/positief en ek het ook al geleer dat 'n mens 'n keuse het en dat daar niks is wat jy ''moet'' doen nie - die ding is net om 'n besluit te neem en dit dan te DOEN. My groot voorliefdes is kuns, diere (veral voëls), die natuur, tuinwerk, die kus, skryf, spoelklippe, kerse, die kleur Oranje, Herfs, Lente, Somer, Winter, rekenaartegnologie, my MAC, kristalle, mense, my Land Rover en die Heelal.


Die toekoms hou wonderlike dinge in vir die mensdom - laat ons dit met vreugde ontvang!

dankbaar vir - die reuk van blomme vroeg in die oggend :: hierdie perfekte koppie stomende tee :: 'n taak wel gedaan :: Muesli en piesangs vir ontbyt :: 'n paar uur om te doen net wat ek wil :: 'n venster vol sonlig :: JOU!

::

Tuesday, April 28, 2015

Jou vlak van aanstoot



Hoe maklik voel ons seergemaak as iemand ons nie met takt en liefde behandel nie! Tog, wanneer ons aanstoot neem, belemmer ons ons eie geestelik groei en dryf weg van die mense om ons.

VOORBEELD :

Carien het dié keer haar humeur totaal verloor. Haar skoonma se opmerking Sondag (voor almal) oor haar tuisgebakte koek was die laaste strooi. “Carien-skat, as jy ’n veerligte, klam koek wil bak, moet jy nie so op jou eentjie sukkel nie. Bel my sodat ek dit doen! Ek weet ’n mens brou wanneer jy haastig en onervare is ...”

Ons kan aanstoot neem vergelyk met ’n lokval. Twee elemente maak ’n lokval vir ’n dier suksesvol: dis weggesteek sodat die dier daaroor struikel, en daar is aas wat die dier na die doodsklemme lok. Aanstoot is een van die misleidendste en skelmste tipes aas van die vyand – ons tel die aas op, verorber dit, voed ons harte daarmee en word dan vasgevang.”

EK, MYSELF EN ... EK?!
Mense wat aanstoot neem val in twee kategorieë: die wat regtig verkeerd behandel is en die wat dink hulle is verkeerd behandel, maar nie is nie. Baie keer besef jy nie in watter lokval jy gevang is wanneer jy aanstoot geneem het nie. Mense wat aanstoot neem, fokus so op die oortreding dat hulle in ontkenning is. En dit is een van die effektiefste maniere van die vyand om ons te verblind – ons fokus so op onsself dat niks anders saak maak nie.

MEET JOU VLAK VAN AANSTOOT MET DIE VOLGENDE TOETS:
Ken ʼn waarde aan die volgende stellings toe op ʼn skaal van 1 tot 5 (1 is baie min, 5 is baie):

Ek verwag baie van ander:    1 2 3 4 5
Ek word maklik teleurgestel: 1 2 3 4 5
Ek het onvoorwaardelik lief:  1 2 3 4 5
Ek seën om geseën te word:  1 2 3 4 5

Tel alles wat jy omkring het bymekaar. As jy meer as 10 punte het, is jy blootgestel aan potensiële aanstoot-insidente.

DIS DIE KLEIN DINGETJIES ...
Mense struikel gewoonlik nie oor rotse nie, hulle struikel oor klippies, die relatief klein dingetjies. Iemand se persoonlikheid kan jou dalk pla of die persoon het ’n irriterende gewoonte. Baie keer voldoen mense nie aan ons verwagtinge nie. Dikwels neem ons aanstoot omdat ons verwag mense, eerder as God, moet ons lewens vul. Ons is gemaak om sekuriteit in God te vind en nie in mense nie, en onrealistiese verwagtinge sal mense onvermydelik laat tekortskiet sodat ons dan aanstoot neem.

Ek glo aanstoot neem is n vorm van selfbeskerming. Hoekom ignoreer ons dit so moeilik as iemand ons aanstoot gee? Omdat ons sê ons sien die ongevoelige gedrag oor sodat die oortreder nie dink hy of sy kan ons verkeerd behandel én daarmee wegkom nie! Maar hoe moeg sal ons aan die einde van elke dag wees as God elke klein dingetjie wat ons verkeerd doen, aan ons noem?

Om ons teen aanstoot te vrywaar bou ons mure om ons. Ons beskerm ons regte en persoonlike verhoudings sorgvuldig. Ons spandeer energie om seker te maak ons kry nie weer seer nie. Tog, as ons dit nie kan waag om seer te kry nie, kan ons ook nie onvoorwaardelike liefde betoon nie.

SUIWER DIE LUG!
Moenie die krag van aanstoot neem, onderskat nie. Wanneer jy aanstoot geneem het, moet jy na die persoon gaan en die lug suiwer. Andersins verraai jy die verhouding, begin jy kwaadpraat agter die persoon se rug en ontbloot jy sy swakhede en sondes.

Aanstoot neem verhinder mense om optimaal te funksioneer in God se doel en roeping vir hulle lewens. Mense wat aanstoot neem, dra die vrug van jaloesie, onmin, woede, nyd, bitterheid, uitbarstings, wrewel en haat. Hulle is seergemaak, hulle begrip word vertroebel en hulle begin mense oordeel op aannames, gesigswaarde en hoorsê.”

Jou vrede word gesteel wanneer jy aanstoot neem. Wanneer jy jou vrede verloor, wen die vyand. As hy jou een keer gevang het met aanstoot neem, glo my, sal hy dieselfde geleentheid oor en oor probeer gebruik. Wanneer jy ontsteld is, kan jy nie mooi hoor wat God sê nie. Ons kan nie deur die Gees gelei word wanneer ons aanstoot geneem het en in ’n gat is nie.

KEN JOU HART
Een manier hoe die vyand ons in n staat van aanstoot neem hou, is deur die insident in hoogmoed te verskuil. Hoogmoed weerhou jou daarvan om jou hart te ken en dit veroorsaak dat jy jouself as die slagoffer sien. Omdat jy glo jy word onregverdig behandel, weerhou jy vergifnis. Maar as jy verkeerd behandel is, gee dit jou nie toestemming om aanstoot te koester nie.

Ons kan nie wegkom van die storms van die lewe of mense wat ons irriteer nie. Ons kan ook nie voorkom dat ons negatiewe emosies ervaar nie. Maar ons kan leer om dit te bestuur. Ons kan God vertrou om ons genade te gee om heilig op te tree selfs in ’n onheilige situasie. Ons kan op aanstoot reageer deur te sê: ‘Here, U is genadig en goed. Ek plaas my vertroue in U totdat hierdie storm verbygaan’.

HANTEER AANSTOOT SÓ
Moenie jouself raadpleeg nie РJou kop s̻ jy moet ontsteld raak, terwyl God s̻ jy moet laat gaan.

Moenie daaroor tob nie – Maak ’n keuse om dit soos water van ’n eend se rug af te laat rol.

Moenie in die situasie bly nie – Kom uit die situasie of omstandighede; gaan oefen, sing hardop of gaan doen iets vir iemand anders.

Moenie dit met iemand bespreek nie Die gouste wat ’n molshoop ’n berg raak, is wanneer jy die insident vir iemand anders skets.

Moenie ʼn bohaai maak nie – Besef dat jou geloof getoets word met elke aanstoot-insident; maak dit ’n geleentheid om God en die Heelal te verheerlik.

Dit help nie om op ander mense se foute te konsentreer nie; sommige foute sal nooit weggaan nie. As jy genade van mense verwag, moet jy bereid wees om genade te toon.”

Groete,

MAREE

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...